Breaking News
ملیون‌ها شهروند افغان با تهدید سیلاب‌ها روبه‌رو هستند

ملیون‌ها شهروند افغان با تهدید سیلاب‌ها روبه‌رو هستند

براساس پیش‌بینی‌های وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، به لیل میزان بارنده‌گی‌های امسال، بیش از ملیون‌ها افغان با تهدید سیلاب مواجه هستند.

سخنگوی وزات دولت در امور رسیده‌گی به حواث، احمدتمیم عظیمی امروز (دوشنبه ۱ ثور) به صدای آمریکا گفته است که بیش از ۷ ملیون شهروند افغانستان با تهدید سیلاب‌ها روبه رو هستند که در این میان بیش از یک ملیون این شهروندان در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار دارند.

براساس پیش‌بینی‌ها، ولایات هرات، قندهار، فراه، بادغیس، غور، تخار، بدخشان، پروان، کاپیسا، کابل، لوگر، میدان‌وردک، کنر و غزنی، بیشتر در معرض خطر هستند.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث ۷ ملیون شهروند در معرض خطر را براساس آسیب‌پذیری در سه کتگوری تقسیم کرده اند که در نخست یک ملیون و ۲۹ هزار تن برای کمک‌رسانی در اولویت هستند. سپس در کتگوری دوم سه ملیون و در کتگوری سوم سه ملیون و ۳۰۰ هزار تن قرار دارند.

احمدتمیم عظیمی گفته است که این وزارت تصمیم دارد برای کاهش خطر با همکاری وزارت انرژی و آب، پروژه‌های وقایوی تحکیم دریاها، دریاچه‌ها، رودها و کانال‌های شهری را در پنج حوزه‌ی دریایی و ولایات مختلف افغانستان عملی کنند.

تاکنون در یک ماه گذشته به دلیل حوادث طبیعی بیش ۳۵۰۰ خانه و در حدود شش هزار زمین به صورت کلی و قسمی تخریب شده است که در این میان ۵۶ تن جان داده ۳۱ تن دگیر مجروح شده اند.
منبع خامه پرس

شریک سازید: