Breaking News
نصیراحمد فایق در ۷۷مین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند

نصیراحمد فایق در ۷۷مین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از افغانستان سخنرانی خواهد کرد.

امسال هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز بیست‌ونهم ماه سنبله در حالی برگزار می‌شود که از کابل کسی حضور ندارد؛ اما در فهرستی که از سوی سازمان ملل متحد پخش شده، دیده می‌شود که نصیر احمد فایق به نمایندگی از افغانستان سخنرانی خواهد کرد.

مقام‌های امارت اسلامی در واکنش به برگزاری این نشست، می‌گویند که انتظار دارند تا حکومت کنونی افغانستان از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که افغانستان جز جامعه جهانی است و به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی هم به سود افغان‌ها و هم به سود جهان است.

آقای مجاهد گفت: «افغانستان جز جامعه جهانی باید به رسمیت شناخته شود و این به نفع افغان‌ها هم است به نفع جهان هم.»

در حاشیه این نشست، توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان با وزیر خارجه پاکستان دیدار کرده است و هر دو در باره ادامه تعامل جهانی برای صلح و ثبات و ادامه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان، گفته است: «افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات و مرفه برای پاکستان اولویت دارد.»

طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی، در این باره گفت: «فایق حرف‌های متوازن می‌زند و رهبران کشورهای جهان هم این را می‌دانند اما خوبست که چوکی افغانستان در این نشست کلان خالی نماند.»

احمدخان اندر، آگاه مسایل سیاسی، گفته است: «فایق به هیچ گونه از حکومت و مردم افغانستان نمایندگی کرده نمی‌تواند.»

از سوی هم، یک استاد دانشگاه از آنچه که از بی توجهی سازمان‌های جهانی در پیوند به اوضاع افغانستان، انتقاد می‌کند.

محمد صابر انسان دوست، استاد دانشگاه، گفت: «خواست من از ملل متحد اینست که به افغانستان رسیدگی کنند پیش از اینکه کشور درگیر جنگ داخلی و بحران کلانتر شود.»

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز بیست‌ونهم ماه سنبله تا روز چهارم ماه میزان ادامه خواهد یافت و سران حکومت‌های بیش از ۱۹۰ کشور سخنرانی خواهند کرد.

شریک سازید: