Breaking News
وقوع دو انفجار در ولایت بامیان؛ ۱۴ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند

وقوع دو انفجار در ولایت بامیان؛ ۱۴ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند

مقام‌های محلی ولایت بامیان از وقوع دو انفجار ناشی از مین کارگذاری شده در این ولایت خبر می‌دهند. سیدعلی‌آقا ناصری، رئیس صحت عامه این ولایت به بی بی سی گفته که در نتیجه این انفجارها ۱۴ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

آقای ناصری گفت که مجروحان این انفجارها به بیمارستان ولایتی انتقال یافته و وضعیت چهار تن از زخمیان وخیم است. به گفته وی تمامی مجروحان این رویداد غیرنظامیان هستند و در میان آن‌ها سه کودک نیز شامل اند.

انور رحمتی، والی بامیان نیز گفته که در دو انفجاری که به صورت همزمان صورت گرفته ۱۴ تن کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. او گفته یک سرباز ترافیک در این رویداد کشته و یک سرباز پلیس زخمی شده و متباقی قربانیان همه غیرنظامی هستند.

وزارت داخله افغانستان گفته که این انفجار ساعت چهارونیم به وقت محلی در مرکز ولایت بامیان صورت گرفته است.

گروه طالبان دست داشتن شان را در اینرویداد رد کرده است.

تا کنون مسئولیت این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است. اما دفتر مطبوعاتی والی بامیان اعلام کرده که دو تن از عاملان انفجارهای امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بامیان در مرکز افغانستان از ولایت‌های امن این کشور است و به ندرت شاهد انفجار و درگیری بوده است.

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده است. ارگ با نشر خبرنامه‌ای به نقل از آقای غنی نوشت: “طالبان و سایر گروه‌های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند و تاسیسات عام‌المنفعه را آسیب می‌رسانند.”

رئیس جمهوری افغانستان خواستار آتش بس فوری در کشورش شده است.

دولت افغانستان همواره خواستار آتش بس عمومی و فوری است، ولی گروه طالبان، برقراری آتش بس را از مفاد مذاکرات آینده قرار داده، و آن را در این مرحله مورد بحث نمی‌دانند.

کشورهای کمک‌کننده نیز در نشست ژنو بدون استثنا نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش خشونت‌ها و کشتار مردمان غیرنظامی ابراز کردند. همه کشورها، خواهان برقراری آتش‌بس فوری سراسری در افغانستان شدند.

افغانستان، بامیان، انفجار
شریک سازید: