Breaking News
کرونا در افغانستان، مبتلایان ۴۱۴ تن و جان‌باختگان ۱۷ تن در یک شبانه‌روز گذشته

کرونا در افغانستان، مبتلایان ۴۱۴ تن و جان‌باختگان ۱۷ تن در یک شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۴ واقعه جدید مثبت کرونا در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وزارت صحت عامه کشور امروز (جمعه ۲۶ ثور) اعلام کرده است در شبانه‌روز گذشته با ثبت ۴۱۴ مورد مثبت کرونا، شمار مجموعی مبتلایان به ۶۰۵۳ تن افزایش یافته است.

این بلندترین میزان ابتلا در یک شبانه‌روز از زمان شیوع این ویروس (۵ حوت ۱۳۹۸) تا کنون در افغانستان است که با بلند رفتن ظرفیت تشخیص به ۱۱۰۰ مورد در روز، افزایش یافته است.

در این میان ۱۶۲ نفر در کابل، ۲۶ نفر در ننگرهار، ۱۹ نفر در سمنگان، ۱۳ نفر در قندهار، ۱۲ نفر در پکتیا، ۹ نفر در جوزجان، ۸ نفر در لغمان، ۶ نفر در فاریاب، ۵ نفر در کندز، ۵ نفر در زابل، ۴ نفر در پکتیکا، ۳ نفر در بدخشان، ۳ نفر در خوست، ۲ نفر در کاپیسا، ۲ نفر در غزنی و ۱ نفر در دایکندی، ۱ نفر در سرپل و ۱ نفر در هلمند مبتلا به ویروس کرونا مبتلا تشخیص شده‌اند.

براساس اعلام وزارت صحت عامه ۱۷ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته اند که در مجموع شمار قربانیان این بیماری به ۱۵۳ تن در سراسر کشور می‌رسد و تاکنون ۷۴۵ تن از بیماران نیز صحت یاب شده اند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۴ ملیون ۴۴۴هزار ۶۷۰ تن رسیده و تا کنون ۳۰۲هزار و ۴۹۳ تن دیگر جان داده اند.

شریک سازید: