Breaking News
موج جدید کرونا در اروپا؛ آلمان رکورد زد، ماراتن پاریس لغو شد

موج جدید کرونا در اروپا؛ آلمان رکورد زد، ماراتن پاریس لغو شد

موج جدید فراگیری ویروس کرونا در اروپا باعث نگرانی‌های فراوان شده است. آلمان بیشترین میزان ثبت موارد جدید در یک روز را شاهد بوده‌. فرانسه و اسپانیا هم می‌گویند دوباره به “نقطه بحران” نزدیک می‌شوند. فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰۰ تازه مبتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی کرده است. ماراتن پاریس هم برای دومین بار لغو شد.

آلمان رکورد جدیدی از تعداد تازه مبتلایان طی یک ۲۴ ساعت را طی سه ماه گذشته به ثبت رسانده که مقام‌ها بخشی از آن را ناشی از بازگشت مسافران تعطیلات تابستانی به این کشور می‌دانند.

دیگر کشورهای اروپایی هم با موج جدید افزایش مبتلایان کووید۱۹ روبرو شده‌اند.

به گفته مقام‌های آلمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. مسئولان این کشور می‌گویند به شهروندان توصیه کرده بودند از سفر غیرضروری به نقاط قرمز در اسپانیا پرهیز کنند. سواحل اسپانیا یکی از مقصدهای اصلی آلمانی‌ها به هنگام تعطیلات است.

در فرانسه، مقام‌ها از شناسایی ۲۵۲۴ تازه مبتلا خبر داده‌اند که رکوردی جدید از زمان برداشتن قرنطینه‌های سراسری در روز ۲۴ مه گذشته است.

وزیرخارجه آلمان گفته از روز گذشته ، سه‌شنبه، ۱۱ اوت، برای شهروندان کشورش هشدار منع سفر به مادرید و منطقه باسک اسپانیا صادر شده است. آلمان پیش از این هم برای سفر به آرگون، کاتالونیا و ناوارا در اسپانیا هشدار سفر صادر کرده بود.

همزمان آمار کل جان باختگان کووید۱۹ در آلمان از مرز ۹ هزار نفر گذشته است.

شریک سازید: