Breaking News
ادعاها درباره کشته‌شدن دوجوان از سوی نیروی‌های امنیتی درمزارشریف

ادعاها درباره کشته‌شدن دوجوان از سوی نیروی‌های امنیتی درمزارشریف

اعضای دو خانواده در مزارشریف ادعا دارند که نیروهای ویژۀ امنیتی دو جوان آنان را کشته‌اند.

این خانواده‌ها با حمل پیکرهای جوانان ‌شان در مقابل شورای ولایتی بلخ، از حکومت می‌خواهند که عاملان این رویداد را شناسایی کند و به کیفر برساند.

میر حافظ پدر یکی از این جوانان کشته شده، می‌گوید ماجرا، به روز سه‌شنبه پس از آن رخ داد که نیروهای ویژۀ امنیتی بر خانه‌ شان در شهرک حسینی از بخش‌های حوزه پنجم امنیتی در جنوب مزارشریف حمله کردند و پسر جوان شان را که سه ماه پیش نامزد شده بود، کشتند: «این‌ها جرم شان چه بود؟ آمدند و در بستر خواب آن‌ها را کشتند.»

مادر یکی از این جوانان کشته شده نیز افزود: «به لحاظ خدا! می‌آید در خانۀ ما جوانان ما را می‌کشند. ما چه کار کدیم.»

معترضان با حمل پیکرهای بی‌ جان سید اکبر و سید امین در برابر شورای ولایتی بلخ از حکومت می‌خواهد که قاتلان این دو جوان را شناسایی کند و عدالت را عملی سازد.

صادق هاشمی، یکی از این معترضان گفت: «شما کی استید که می‌روید داخل خانه مردم داخل می‌شوید؟ آیا قطعه خاص بدون دلیل و بدون سند می‌تواند داخل خانه مردم شود؟»

غلام رسول رضایی، معترض دیگر نیز افزود: «حتا اگر این‌ها متهم به کدام جرمی بود، باید دستگیر شان می‌کردند. هیچ دلیل قانع کننده‌یی وجود ندارد که این‌ها برادران و جوانان مارا به‌شهادت رساندند.»

افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ با انتقاد از حکومت، از معترضان می‌خواهد که پیکرهای جوانان شان را به‌خاک بسپارند: «کسانی‌که دست به این‌ عمل ضدانسانی و ضدبشری زده‌اند باید زیر پیگرد قرار بگیرند و به سزای اعمالش برسد.»

دیدگاه نیروهای امنیتی در این باره به دست نیامد اما ربابه نایبی، معاون اجتماعی والی بلخ می‌گوید که این رویداد به گونۀ عادلانه بررسی خواهد شد: «تا زمانی‌که حقیقت را درنیابیم، این مسله را تعقیب می‌کنیم.»

معترضان هشدار می‌دهند که اگر حکومت این رویداد را بررسی نکند، دست به اعتراض‌های گسترده خواهند زد.

شریک سازید: