Breaking News
مدیریت میدان های هوایی افغانستان؛ هیات امارت اسلامی به دوحه رفت

مدیریت میدان های هوایی افغانستان؛ هیات امارت اسلامی به دوحه رفت

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که یک هیات بلند پایه افغانستان به رهبری سرپرست وزارت خارجه کشور به قطر رفت.

هدف از سفر این هیات به دوحه گفت وگو در باره بخش های فنی قرارداد پنج میدان هوایی افغانستان با هیات های قطر و ترکیه گفته شده است.

امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، گفت:«در این سفر، که سرپرست وزارت خارجه، سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ و معاون وزارت دفاع شامل اند، در باره پیش برد امور تخنیکی پنج میدان‌هوایی کشور گفت‌وگو خواهد شد.»

در همین حال معین پیشین وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که واگذاری قرار داد بخش فنی میدان های هوایی کشور به قطر و ترکیه اعتبار شرکت های بزرگ هوانوردی را جلب خواهد کرد.

امام محمد وریماچ، معین پیشین وزارت ترانسپورت و هوانوردی، می گوید:«امیدواریم که امارت اسلامی بتواند این قرارداد را هرچه زودتر به امضا برساند.»

در همین حال برخی از آگاهان مسایل اقتصادی به این باور استند که واگذاری میدان های هوایی کشور به شرکت های بین المللی سبب رشد اقتصاد کشور خواهد شد.

آگاهان می گویند که افزایش پروازها به بیرون از افغانستان سبب اشتغال زایی و نیز افزایش درآمدهای کشور خواهد شد و از همین رو منافع شرکت های هوانوردی خصوصی و دولتی نیز در نظر گرفته شود.

سیر قریشی، آگاه مسایل مالی و بانک‌داری، می گوید:«با ارائه خدمات به خطوط هوایی، جابجای مسافران و حمل بار به طور مستقیم به اقتصاد کشور کمک می‌کند. جابجای کالاها و مردم نیز به نفع دولت‌ها مصرف کننده‌گان و صنایع می باشد.»

از سوی هم امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در سفرش به دوحه با سفیر بریتانیا برای افغانستان دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در توییتی نگاشته است که در این دیدار سفیر بریتانیا گفته است که لندن از مخالفان مسلح امارت اسلامی حمایت نخواهد کرد.

شریک سازید: