Breaking News
ترکیه تمام پرواز های مسافری و باربری با ایران را متوقف کرد

ترکیه تمام پرواز های مسافری و باربری با ایران را متوقف کرد

اداره هوانوردی غیرنظامی ترکیه در یک اطلاعیه ای اعلام کرده است که به دلیل شیوع کرونا ویروس در ایران همه پروازهای مسافری و باربری میان دو کشور موقتا متوقف شده است.

خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داده است که در این اطلاعیه آمده است پروازهایی که از کشور ایران به مقصد ترکیه انجام می‌شود، به هیچ وجه مسافرنمی‌پذیرد و تنها هواپیماهای ایرانی بدون مسافر می‌توانند وارد ترکیه شوند تا مسافران ایرانی را انتقال دهند.

اطلاعیه افزود که اداره هوانوردی ترکیه اعلام کرده است که در پرواز های که از ایران مسافران تبعه ترکیه را انتقال می دهد نیز پذیرفته نمی‌شوند.

هم‌زمان معصومه اصغرزاده سخنگوی ایران ایر، هواپیمایی جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه اعلام کرد که هواپیمایی کشوری ترکیه با ارسال نامه‌ای ” هرگونه پرواز ایرانی به کشورش را حتی برای فرود اضطراری و بدون مسافر ممنوع اعلام کرد.”

وی همچنان گفته است که یک پرواز بدون مسافر که امروز برای بازگرداندن ایرانی‌ها به سوی ترکیه در حرکت بود، از میانه راه به ایران بازگردانده شده است.

با وجود این خانم اصغرزاده گفته است که ایران ایر بعد از رایزنی‌هایی از طریق دفتر خود و سفارت ایران توانسته مجوز پروازی برای بازگرداندن مسافران ایرانی را بگیرد و “این هواپیما به سمت استانبول پرواز کرده تا مسافران ایرانی را باز گرداند.”

پیش از اعلام توقف کل پروازها، خطوط هوایی ترکیه گفته بود که پروازهای خود به چهار شهر ایران را متوقف و پروازهای به تهران را کاهش می‌دهد.

در چند روز گذشته موارد ابتلا به کرونا ویروس در ایران به شدت افزایش یافته و به گفته وزارت بهداشت ایران تا کنون ‌۱۹ تن در نتیجه مبتلا به کرونا ویروس کشته شده و ۱۳۹ تن دیگربه آن مبتلا شده اند.

شریک سازید: