Breaking News
عبدالله: همزمان با گفت و گوهای صلح هیچ تغیری در باور هراس افگنانه طالبان نیامده

عبدالله: همزمان با گفت و گوهای صلح هیچ تغیری در باور هراس افگنانه طالبان نیامده

خبرنگار: فردوس رسولی

یک روز پیش کابل گواه حمله ی هراس افگنانه بود که در آن دست کم 6 غیر نظامی جان باخت و 33 تن دیگر زخمی شدند. در حالی که یک روز پیش طالبان فرماندهی پولیس قندهار را هدف قراردادند، رویدادهای که مقام های ارشد حکومت وحدت ملی را خشمگین ساخت و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه ی کشور با نکوهش این حمله ها تأکید می ورزد که طالبان هنوز هم باورمند به صلح و زنده گی به دور از خشونت نیستند. آقای عبدالله می افزاید: « حمله های هراس افگنانه در کابل و قندهار وحشت ناک بود؛ این دو رویداد بزدلانه نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای واهی، هیچ تغییری در تفکر هراس افگنانه و خشونت باورانه ی طالبان به میان نیامده است.»

رییس اجراییه ی کشور همچنان تأکید می کند: «علی‌رغم شناخت کافی از اهداف و برنامه‌های گروه‌های جنگجو، انتظار می‌رفت پس از چند دوره نشست و گفت‌وگو درباره ی صلح، تغییری در رفتار و اعمال طالبان به میان آید. اما آن‌ها با ادامه ی خشونت‌های مکرر که غیر نظامیان مشمول بانوان و کودکان، از قربانیان اصلی آن بودند، ثابت کردند که هیچ باوری به صلح و آینده ی عاری از خشونت در افغانستان ندارند.»

شریک 50-50 قدرت در افغانستان بار دیگر این رویداد های هراس افگنانه را نکوهش کرده و تأکید ورزید که باید طالبان از افزایش تلفات غیر نظامیان در رویداد های هراس افگنانه جلوگیری کنند و هر چه زودتر از این گونه رویداد ها جلوگیری کنند.

شریک سازید: