Breaking News
تخریب کامل شاهراه سالنگ و بی توجهی حکومت برای بازسازی این مسیر

تخریب کامل شاهراه سالنگ و بی توجهی حکومت برای بازسازی این مسیر

خبرنگار: مهرالله مهرداد

هر چند از آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون انتظار می رفت تا حکومت در مورد ترمیم شاهراه سالنگ که دست کم 9 ولایت شمالی کشور را با کابل وصل می سازد تصمیم جدی را روی دست گیرد. اکنون گزارش ها می رساند که این شاهراه به گونه کامل تخریب گردیده و حکومت نیز در بازسازی دوباره این شاهراه بی توجه بوده است.

شاهراه سالنگ یکی از راه ترانزیتی اقتصادی مهم کشور است و از چند سال به این سو به گونه کامل تخریب شده است. شماری از مسافران که از این مسیر رفت و آمد دارند در گفت و گو با پاسبانان می گویند که در گذشته این مسیر را در یک ساعت می پیمودند و ولی حالا بنا بر تخریب جاده ی سالنگ این مسیر را در چهار ساعت می پیمایند.

این در حالیست که در یک سال سال گذشته وزیر فواید عامه در سفری به سالنگ ها کار بازسازی این شاهراه روی دست گرفته شده بود ولی از ساخت این مسیر کدام تا اکنون هیچ خبری روی دست نیست. باشندگان ولسوالی خنجان و سالنگ ها می گویند که از اثر خاک‌باد در این مسیر آنان بیشتر مسافران به بیماری های تنفسی دچار شده اند. به گفته این باشندگان مسؤولان حفظ و مراقبت سالنگ ها در و وزارت فواید عامه در بازسازی دوباره این مسیر بی توجهی کرده اند. با تلاش های زیاد موفق به گرفتن دیدگاه وزارت فواید عامه نشدیم.

شریک سازید: