Breaking News
گرفتن تابعیت آلمان سخت‌تر می‌شود

گرفتن تابعیت آلمان سخت‌تر می‌شود

دولت المان برای آنانی که با هویت جعلی به این کشور پناهنده می‌شوند و یا تابعیت دریافت کرده اند، شرایط دریافت شهروندی را سخت‌تر می‌کند.

عده‌ای از مهاجرانی که در آلمان درخواست پناهنده‌گی دارند، خود را به عنوان شهروند کشورهای ناامن و یا دارای حکومت‌های مستبد معرفی می‌کنند. عده‌ای هم هیچ‌گونه اطلاعات در مورد هویت و انگیزه‌ی پناهنده‌گی ارائه نمی‌کنند.

در صورتی که دولت آلمان در آغاز بررسی پرونده‌های مهاجران به هویت جعلی و پنهان‌کاری آنان پی ببرد، به پناه‌جو اقامت داده نمی‌شود.

متقاضیان دریافت شهروندی در آلمان باید هشت سال را در این کشور زنده‌گی کنند، اما این شرط به آنانی که با هویت جعلی و اطلاعات دروغ به این کشور می‌آیند، صادق نیست.

بر اساس قانون کنونی مهاجرت آلمان، فرزندان مهاجرانی که والدین شان حداقل هشت سال در آلمان زنده‌گی کرده باشند، از بدو تولد شهروند آلمان به‌شمار می‌‌روند.

بر اساس لایحه‌ای که وزارت کشور آلمان تهیه کرده است، کسانی که با هویت جعلی تابعیت دریافت کرده اند، سال‌های اقامت شان در آلمان به منظور دریافت شهروندی حساب نشده و فرزندان شان نیز در صورتی که زیر سن پنج سال باشد شامل تابعیت آلمان نمی‌شود.

اما کودکان بالای پنج سال، تابعیت آلمان را از دست نمی‌دهند.
منبع خامه پرس

شریک سازید: