Breaking News
شورای امنیت ملی از کشته شدن ۳۳۷ غیر نظامی در دو ماه گذشته توسط طالبان خبر داد

شورای امنیت ملی از کشته شدن ۳۳۷ غیر نظامی در دو ماه گذشته توسط طالبان خبر داد

دفتر شورای امنیت ملی با نشر نموداری گفته است که پس از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان در دو ماه گذشته این گروه بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را کشتند و نزدیک به ۵۰۰ غیر نظامی دیگر را زخمی ساخته اند.

این شورای در این نمودار گفته است که پس از امضای توافق صلح در ۲۹ فبروری مبان امریکا و طالبان در دوحه قطر این گروه “۳۳۷ غیرنظامی کشته و ۴۵۲ غیرنظامی زخمی شده و طالبان نیز ۱۶۴ غیرنظامی را گروگان گرفته اند”

اما گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

پیش از این نیز نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد(یوناما) در کابل دوشنبه ۲۷ آوریل با نشر اعلامیه ای نوشت، طی سه ماه اول ۲۰۲۰ بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته شدند و ۷۶۰ غیرنظامی دیگر زخم برداشتند.

در این اعلامیه آمده بود، در مجموع ۱۲۹۳ مورد تلفات افراد غیرنظامی شامل ۵۳۳ کشته و ۷۶۰ زخمی در جریان سه ماه اول امسال در افغانستان ثبت شده است که بیش از ۱۵۰ کودک نیز شامل کشته شدگان اند و هم چنان قربانی اصلی جنگ غیرنظامیان هستند.

براساس این اعلامیه، عناصر مخالف دولت عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان اند که شامل طالبان عامل ۳۹ درصد، شاخه خراسان داعش عامل ۱۳ درصد و باقی آمار مربوط عناصر نامشخص مخالف دولت افغانستان می شود. هم چنان یوناما نیروهای طرفدار دولت افغانستان را مسئول ۳۲ درصد تلفات افراد غیرنظامی در جریان سه ماه اول امسال گفته است.

شریک سازید: