Breaking News
حرف مردم و تاثیرات آن بالای زندگی جوانان!

حرف مردم و تاثیرات آن بالای زندگی جوانان!

نویسنده: فرشته محبوبی

ما خانه‌های بزرگی از خانوده‌های کوچکی ساخته‌ایم که فرمان‌روایی این خانواده‌ها، حرف مردم‌ را مرکز آن تعین کرده اند.

به ندرت کسانی را می‌توان جست که بریده‌ای از زندگی خویش را قربانی نظریات مردم نکرده باشند.

امروزه شالوده‌ی یک اجتماع، بر اساس حرف‌های مردم استوار است که از قضاوت‌های هم‌دیگر غمگین یا شاد می‌شوند و یا نیرو می‌گیرند و در خود فرو می‌روند.

گاه لج می‌کنند و‌برعکس گفتار دیگران عمل می‌کنند‌، غضب‌ناک می‌شوند، به پرخاشگری رو می‌آورند، گاه با سلوک مهرآمیز عقاید دیگران‌ را نسبت به خود عوض‌ می‌کنند.

در مجموع حرف مردم می‌تواند، مخرب و یا متوقع‌کننده باشد.

یک‌ حرف، از یک فکر آغاز میشود فکر هایی که در ذهن همه انسانها و حتا خودمان هست، گر دقت کنید نظم ملموسی در تولید انها نیست هر کاری که انجام دهید، قطعا عده ای موافق و عده ای مخالف خواهد داشت.

طرح زنده‌گی این دور از بستر خوف، هراس، مضطرب که برگرفته از حرف های مردم ‌است رنگ می‌گیرد.

به این منوال، نیاکان ما با زنده‌گی مبارزه کرده اند و با عدم گرفتن ‌عبرتی، دیدگاهی مردم را در قالب میراث به نسل های بعدی هدیه گذاشته اند که این عمل، فرقی نیست میان ویران کردن‌ آرزوها تا خفه کردن گلویی نسل‌های نوین!

نو‌‌نهالان‌ امروز یا مطیع هر خانواده، حتا از دخالت نزدیکان‌شان کمتر با پیشانی باز پذیرش می‌کنند.

آنان بدین باورمند هستند، که از هم‌گسیخته‌گی کانون خانواده به عنوان اصل‌ترین و‌ مقدس‌ترین نهاد اجتماع، یکی از مسایل نگران‌کننده‌ی جامعه امروز است.

یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات زنده‌گی زوج‌های جوان، دخالت کردن والدین در مسایل و دشواری های مخصوص خانواده‌ی آنها است.

این در حالی‌است که دخالت‌ها نه‌تنها در حل کشید‌ه‌گی‌ها تاثیر گذار نیست، بل آتش اختلات را شعله‌ور می‌کند.

در برخی مواقع موجی از نظریات نامساعد حتا وسط زنده‌گی دو‌ زوج را به میدان مباحثه مبدل کرده که بلاخره به مغلوبیت سوق می‌دهد.

افراد مهرطلب، شکننده و با اعتماد به نفس پایین بیشتر از دیگران در دور زندگی‌شان از حرف‌های مردم متضرر می‌شوند و بیهوده خود و رویاهای خویش را از دست می‌دهند.

یکی از رایج ترین بیم که در کثیری از مردم کم و بیش وجود دارد دلواپسی از قضاوت شدن، توسط مردم است اکثریت افراد اهمیت بسیاری زیادی به حرف های مردم میدهند واین مساله‌ روی همه ابعاد زندگی انها تاثیر میگذارد، از نوع لباس پوشیدن تا رشته تحصیلی و‌حتا مراسم ازدواج.

برای کم‌‌ کردن این تخریب عظیم، بهتر است که صفات مهرطلبی و‌کمال‌گرایی را در خود کاهش دهیم و به درکی قابل قبول از شخصیت خودمان برسیم، تا اعتماد به نفس متعدلی داشته باشیم و از این موج بی‌امان و بی‌وقفه تا حد امکان، جلوگیری کنیم.

شریک سازید: