Breaking News
خلیل‌زاد: جنایت کاران در پی توقف پروسه صلح هستند

خلیل‌زاد: جنایت کاران در پی توقف پروسه صلح هستند

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حمله بالای امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور گفته که تخریب‌کاران برای توقف پروسه صلح از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهند کرد.

خلیل‌زاد افزوده است که پروسه صلح و گفتگوهای بین‌الافغانی یگانه فرصت برای ختم جنگ چندین ساله در افغانستان است که به هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان و گروه طالبان بر می‌گردد.

زلمی خلیل‌زاد در رشته توییتی این اظهارات را بیان کرده و حمله صبح روز ( چهارشبنه، ۱۹ سنبله) بر کاروان موترهای معاون اول ریاست جمهوری را اخلال برای پروسه صلح تلقی کرده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا می‌گوید که هدف قرار دادن معاون اول ریاست جمهوری کار کسانی است که نمیخواهند صلح و ثبات در افغانستان برقرار شود.

وی گفته است:

افغان ها می‌‌دانند که روند موفق صلح، یگانه راه پایان بخشیدن به جنگ طولانی در کشور است. تحقق آرمان‌های گسترده آن‌ها برای صلح، به دو گروه مذاکره کننده و رهبران آنان برمی‌گردد.

خلیل‌زاد اضافه کرده که با نزدیک شدن گفتگوهای صلح، تخریب‌کاران از هیچ نوع تلاش برای اخلال این فرصت تاریخی دریغ نخواهند کرد.

وی این اظهارات در پس از آن بیان کرده است که صبح روز گذشته کاروان موترهای امرالله صالح، معاون اول ریاست جهوری هدف یک حمله انفجاری مهیب قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۱۰ تن جان دادند و حدود ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

شریک سازید: