Breaking News
تا کنون یک هزار زندانی طالب از زندانهای افغانستان رها شدند

تا کنون یک هزار زندانی طالب از زندانهای افغانستان رها شدند

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که به اساس فرمان ریس جمهور تا اکنون ۱۰۰۰ زندانی طالب از زندان های افغانستان رها گردیده است.

دفتر شورای امنیت ملی در یک خبر نامه ای گفته است که حکومت به منظور پیشرفت در پروسه صلح و به هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وایروس تا اکنون به اساس فرمان شماره اول رئیس جمهور محمد اشرف غنی ۱۰۰۰ تن از زندانیان طالب را رها نموده است.

در این خبر نامه آمده است که ۶۷ تن از زندانیان دیگر طالبان شام‌گاه روز پنج‌شنبه از زندان مرکزی پروان آزاد شدند که با این حساب شمار مجموعی زندانیان آزاد شده طالب به هزار تن می‌رسد.

در این خبر نامه همچنان آمده است: “دولت افغانستان با رهای این افراد یک‌بار دیگر تعهد دایمی خود مبنی بر صلح را واضح کرد، حالا نوبت طالبان است که در مطابق به توافقانه، روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده، افغان‌کشی را متوقف و هر چه زودتر گفتگوهای رو در رو را آغاز نمایند.”

دفتر شورای امنیت ملی هم‌چنان گفته است که کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس سراسری و دوام‌دار از خواست‌های اساسی افغان‌ها است و نیاز اساسی برای پروسه صلح پنداشته می‌شود و طالبان باید در این مورد برای مردم افغانستان و جهان پاسخ بدهند.

این دفتر تاکید کرده است که تداوم خشونت‌ها از سوی طالبان به شکل فعلی به روند صلح کمک نمی‌کند، بلکه این روند را نسبت به گذشته بیش‌تر به خطر می‌اندازد و خشونت‌های غیرقابل توجیه توسط آن‌ها ممکن است سبب سبوتاژ پروسه صلح شود.

گروه طالبان نیز تاکنون ۱۷۴ زندانی وابسته به حکومت افغانستان را آزاد کرده‌اند.

شریک سازید: