Breaking News
تظاهرات افغان‌ها مقابل سفارت ایران در لندن: عدالت می‌خواهیم

تظاهرات افغان‌ها مقابل سفارت ایران در لندن: عدالت می‌خواهیم

صدها نفر از شهروندان افغانستان در اعتراض به آنچه “بدرفتاری پلیس، نیروی انتظامی و دولت ایران با مهاجران افغان” می‌خوانند، مقابل سفارت این کشور در لندن تظاهرات کردند و شعارهای تند ضد ایران سر دادند.

از شعارهای اصلی معترضان “کشتار افغان‌‌ها را متوقف کنید، جان افغان‌ها مهم است و ما عدالت میخواهیم” بود، عباراتی مشابه آنچه که معترضان به نژادپرستی برای تبعیض علیه سیاهپوستان به کار می‌برند.

دو هفته پیش براثر شلیک نیروهای انتظامی ایران به یک خودرو حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز استان یزد ایران، این خودرو آتش گرفت و سه نفر کشته شدند.

این خودرو ۱۴سرنشین داشت که ۱۳ نفرشان افغان بودند.

پیش از آن نیز گزارش شده بود که نیروهای مرزی ایران، حدود پنجاه تن از اتباع افغانستان را که به صورت قاچاقی وارد خاک اآن کشور شده بودند، بازداشت و سپس به رودخانه انداخته‌اند.

همزمان با تجمع اعتراضی در لندن در برخی از شهرهای دیگر اروپایی و آمریکا نیز گروه‌هایی از افغا‌ن‌ها در این رابطه دست به تظاهرات زدند.

ضیا شهریار، خبرنگار بی بی سی، که به محل تظاهرات در منطقه کنزینگتون محل سفارت ایران در لندن رفته می‌گوید تظاهرکنندگان افغان با حمل پلاکارد هایی شعارهای ضد ایران سرمی‌دهند. بیشتر شعارهای تظاهرکنندگان در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده این است که ما “عدالت می‌خواهیم و زندگی افغان‌های اهیمت دارد.”

به گفته خبرنگار بی بی سی با وجود محدودیت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا در لندن و دستورات دولت به منظور رعایت فاصله اجتماعی می‌شود گفت که تظاهرات اعتراضی امروز افغان‌ها در برابر سفارت ایران از نظر کمیت تقریبا بی‌سابقه بوده است.

در همین حال شماری از نیروهای پلیس لندن نیز در اطراف تظاهرکنندگان به چشم می‌خورند که تلاش دارند تا معترضان را از نزدیک شدن به ساختمان سفارت جلوگیری کنند.

در همی حال گزارش شده است که به هدف حل مشكلات پيش آمده يك هيات به ايران خواهد رفت.

شریک سازید: