Breaking News
عبدلله خطاب به هیات مذاکره کننده: شما با پشتوانه محکم به مذاکرات صلح می روید

عبدلله خطاب به هیات مذاکره کننده: شما با پشتوانه محکم به مذاکرات صلح می روید

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان به آنان اطمنان داده است که با پشتوانه‌‌ی محکم و دید واحد به گفتگوهای صلح خواهند رفت.

دفتر مطبوعاتی شورای مصالحه ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه امروز( شبنه، ۲۵ اسد) ضمن دیدار با هیات مذاکره کننده صلح حکومت،‌ فعالیت هماهنگی و برنامه‌ریزی هیات مذاکره‌کننده صلح را مفید و امیدوارکننده خواند.

عبدالله در این دیدار خطاب به هیات مذاکره کننده گفت:” شما با پشتوانه‌ی محکم، دیدگاه واحد و هماهنگی لازم به مذاکرات می‌روید.”

از سوی هم وی بر همه شمول بودن هیات مذاکره کننده تاکید کرد و بیان داشت که این هیات در میز مذاکرات از قربانی‌های چندین دهه افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه، هیات مذاکره کننده نیز از آمادگی و برنامه‌ریزی های شان در رابطه به آغاز و پیش برد گفتگوهای بین‌الافغانی به رهبری شورای مصالحه ملی گزارش داده اند.

در خبرنامه آمده است که هیات مذاکره‌کننده‌ی صلح پیرامون جریان کار هیات، آماده‌گی‌ها برای آغاز گفت‌وگوها، آجندا، اطلاع‌رسانی، اصول کار و موارد دیگر به رییس شورای عالی مصالحه ملی گزارش مفصل ارایه کردند.

تیم مذاکره کننده حکومت گفته‌اند که آماده‌گی‌ها بر مبنای فیصله‌ جرگه بزرگ مشورتی صلح تنظیم و ترتیب شده است.

بر اساس خبرنامه شورای مصالحه ملی تیم مذاکره کننده صلح حکومت به منظور پیشبرد امور و انسجام بیشتر برنامه‌ها در ۴ کمیته تقسیم‌بندی شده است که در زمینۀ آمادگی مذاکرات، آجندا، موارد حقوقی و فقهی، گروه‌های آسیب‌پذیر و قربانیان جنگ و اطلاع‌رسانی تمرکز دارند.

این در حالی است که مقامات حکومتی از آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی در روزهای آینده خبرداد و گفته می شود هیات مذاکره کننده به روز دوشنبه وارد دوحه خواهند شد.

شریک سازید: