Breaking News
سرپرست وزارت معارف: برای مکتب‌های دختران ترتیب خاص آماده می‌کنیم

سرپرست وزارت معارف: برای مکتب‌های دختران ترتیب خاص آماده می‌کنیم

مولوی حبیب الله آغا، سرپرست وزارت معارف، در سفر به ولایت بامیان می‌گوید که رایزنی‌ها برای بازگشایی مکتب‌های متوسطه و لیسه دختران آغاز شده است.

این مقام حکومت سرپرست که برای بررسی چالش‌های معارف به آن ولایت رفته است، تعهد می‌کند که به چالش‌های موجود رسیدگی خواهد کرد.

مولوی حبیب الله آغا، گفت: «یک ترتیب خاص را برای مکتب‌های دختران آماده می‌کنیم بی ترتیب کار نمی‌کنیم مثل نظام گذشته که دختران و پسران گدود (یکجا) بودند نظام اسلامی این را به ما اجازه نمی‌دهد.»

در همین حال، برخی از دانش‌آموزان بالاتر از صنف ششم خواستار بازگشایی بی‌درنگ مکتب‌های شان استند. آنان می‌گویند که نگران آینده شان می‌باشند.

حمیده، دانش‌آموز، گفت: «علم گنجینه‌یی است که زن و مرد را به معنویت می‌رساند پس لطفا هیچ کس را از معنویت محروم نکنید.»

ذکیه، دانش‌آموز، می‌گوید: «دختران بالاتر از صنف ششم از مکتب بازمانده و در بی‌سرنوشتی بسر می‌برند خواست ما این است که این مکتب‌ها باز شود.»

نرگس یکی از این دختران بازمانده از مکتب در بامیان است که پس از بسته شدن مکتب، دست فروشی می‌کند. او می‌گوید که آرزو دارد به جای دست فروشی به فراگیری آموزش ادامه دهد.

نرگس به طلوع‌نیوز گفت: «از وقتی که مکتب‌ها بسته شده من این جا دکانداری می‌کنم دوست ندارم عمرم در دکانداری سپری شود می‌خواهم درس بخوانم.»

این در حالی است که پیش از این ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، در “نشست نهضت اتحاد علما و مدارس” در ترکیه گفته است که بازگشایی مکتب‌های دختران در افغانستان حتمی است.

شریک سازید: