Breaking News
اوضاع بد کودکان افغانستان؛ یونیسف: دو میلیارد دالر کمک نیاز است

اوضاع بد کودکان افغانستان؛ یونیسف: دو میلیارد دالر کمک نیاز است

«یونیسف» یا صندوق پشتیبانی از کودکانِ سازمان ملل متحد با نگرانی از اوضاع بد کودکان در افغانستان می گوید که برای کمک به کودکان در این کشور به دو میلیار دالر نیاز است. 

«یونیسف» می افزاید از دو میلیار دالری که از کشور های جهان برای این صندوق درخواست شده بود تنها پانزده درصد آن گردآوری شده است.

یونیسف یا صندوق پشتیبانی از کودکانِ سازمان ملل متحد، گفت:«تنها در ماه جنوری بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در ۱۷ ولایت افغانستان به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی پیدا کرده‌اند، به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان واکسین پولیو تطبیق شده است و به بیش از ۲۸۰ هزار کودک زمینه آموزش در صنف‌های محلی فراهم شده‌است.»

در این میان کودکانی که در اوضاع بد اقتصادی و بهداشتی در افغانستان به سر می برند از نهاد های مدد رسان خواهان کمک های بی درنگ بشری استند.

سمیرا، یکی از هزاران کودک بی سرپرست در افغانستان است که با سه خواهر کوچک اش در گوشه یی از کابل در یک ویرانه تنها زنده گی می کنند.
سمیرا از شدت فقر و تنگدستی اشک می ریزد.

پدر این چهار کودک، چهار سال پیش و مادر شان دو سال پیش جان باخته اند.

سمیرا، کودک بی سرپرست، گفت:«من به تشویش آینده خواهرانم استم که چه خواهد شد، پیسه نداریم که قلم و کتابچه بخرم و مکتب روان شان کنم.»

در همین حال حلیم خان، همسایه این کودکان بی سرپرست می گوید:«دو سال است که بی سرپرست استند؛ قوم و خویش ندارند.»

سمیرا در باره آینده خود و خواهران اش سخت نگران است.

شکیلا، خواهر سمیرا، کودک بی سرپرست، گفت:«خانه مان سرد بود مرا تب گرفت؛ پیسه دارو را نداشتیم، خواهرم از همسایه پول قرض کرد و برای من دارو خرید.»

این در حالی است که در ماه های پسین نهاد های گونه گون جهانی از بدتر شدن اوضاع اقتصادی در کشور نگرانی کرده اند.

شریک سازید: