Breaking News
نگرانی باشندگان کابل از افزایش انفجار ماین های مقناطیسی

نگرانی باشندگان کابل از افزایش انفجار ماین های مقناطیسی

باشنده‌گان شهر کابل از افزایش انفجار ماین‌های کارگذاری شده و مقناطیسی در این شهر ابراز نگرانی می‌کنند و حکومت را در جلوگیری از این رویدادها ناکام می‌دانند.

به گفتۀ آنان، در ماه‌های اخیر همه‌روزه یک یا دو رویداد انفجار ماین‌های مقناطیسی و کارگذاری شده در پایتخت رخ می‌دهند. چنان‌که دو انفجار ماین مقناطیسی امروز در کابل رخ داد و جان دو تن را گرفت و دو تن دیگر را زخمی کرد.

یکی از انفجارهای امروز موتر میرعبدالباقی امین، رییس شورای علمی وزارت معارف را در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل هدف قرار داد – در این رویداد رییس شورای علمی وزارت معارف جان باخت و محافظ او زخمی شده‌است.

میرعبدالباقی یکی ازچهره‌‎های شناخته شدۀ سیاسی نیز بود که بارها در بحث‌های تلویزیونی ظاهر شده‌است. امین عضو شورای رهبری جمعیت اصلاح، استاد دانشگاه و رییس مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد بود.

طالبان حمله برعبدالباقی امین را نکوهش کرده‌اند و جان باختن اورا ضایعه گفته‌اند.

نوریه نزهت نادری، سخن‌گوی وزارت معارف گفت: «از ارگان‌های کشفی و استخباتی افغانستان تقامند استیم که این رویداد را جدأ بررسی کنند.»

حامد، گواۀ رویداد نیز اظهار داشت: «بسیار سخت بود صحنۀ انفجار را دیدم. موتر کامل تکه تکه شد.»

انفجار دومی، امروز در مربوطات حوزۀ دوازدهم امنیتی شهر کابل رخ داد و یک موتر رنجر پولیس را هدف قرار داد. در این رویداد، یک تن جان باخت و یک تن دیگر زخمی شده‌است.

شهروندان کشور از حکومت و نهادهای امنیتی می‌خواهند که تدابیر امنیتی را بیشتر سازند و جلو فعالیت‌های گروه‌های هراس‌افگن را بگیرند.

این موشک‌ها در حالی بر کابل شلیک شدند که حکومت و مردم از ۱۰۱مین سال روز استقلال افغانستان تجلیل می‌کردند.

شریک سازید: