Breaking News
جنگ و درگیری باعث بیجا شدن صدها خانواده در ولایت‌های غزنی و دایکندی شد

جنگ و درگیری باعث بیجا شدن صدها خانواده در ولایت‌های غزنی و دایکندی شد

مقام‌های محلی در ولایت‌های غزنی در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان می‌گویند حدود ۸۰۰ خانواده که در اثر جنگ‌های اخیر از محلات‌شان بیجا شده‌اند، نیاز به کمک‌های غذایی فوری دارند.

طالبان در روزهای اخیر مناطق آرزو در مرکز ولایت غزنی و چندین روستای ولسوالی پاتو ولایت دایکندی را هدف تهاجم خود قرار دادند که در جریان برخوردهای شدید مسلحانه هزاران نفر از خانه‌های شان متواری شدند.

بسیاری از بیجا شده‌ها نگران زمین و زراعت شان هستند و می‌گویند اگر تا چند روز دیگر به روستاهای شان باز نگردند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد، زیرا در حال حاضر در هر دو ولایت موسم برداشت محصولات زراعتی فرا رسیده است.

این درحالی‌ست که خشونت‌ها در ولسوالی پاتو ولایت دایکندی هنوزهم فروکش نکرده و خانواده‌های بیجا شده می‌گویند که در بیم و اضطراب به سر می‌برند. چون به گفته آن‌ها طالبان در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان که همرز با ولسوالی پاتو است تجمع کرده و قصد حمله دوباره را دارند.

دو روز پیش در حمله طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش‌های مردمی در ولسوالی پاتو ۶ تن کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری‌ها تا عصر دیروز ادامه داشت. این مناطق جنگی در فاصله حدود۱۸۰ کیلومتر از مرکز ولایت دایکندی در مرز بین ارزگان موقعیت دارد.

شریک سازید: