Breaking News
دانش: عبدالله به زودی رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت

دانش: عبدالله به زودی رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت

معاون دوم رییس جمهور غنی می گوید که روز پنجشنبه با دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در رابطه به چگونگی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در این کشور، پروسۀ صلح و مذاکره با گروه طالبان و حل تنش‌های سیاسی میان رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله از طریق تماس ویدیویی بحث و تبادل نظر کرده اند.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری در یک اعلامیه ای به نقل از سرور دانش گفته است که به زودی ممکن تنش های سیاسی میان داکتر عبدالله عبدالله و رئیس جمهور غنی خاتمه خواهد یافت و تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌یافته و آقای عبدالله عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.

آقای دانش در رابطه به مذاکرات صلح نیز گفت که حکومت افغانستان با تعیین هیأت مذاکره کننده، کاهش خشونت و آزادی شماری از زندانیان طالب، گام‌های اولیه را برای مذاکرات بین الافغانی برداشته است؛ اما جانب مقابل نه تنها در این زمینه اقدام کافی نکرده است بلکه در این اواخر خشونت‍‌‌های ناشی از حملات گروه طالبان افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مذکرات بین الافغانی یک روند ساده و آسان نخواهد بود، نقش همکاران بین المللی افغانستان به خصوص سازمان ملل متحد را در فرایند مذاکرات بین الافغانی بی نهایت مهم عنوان کرد.

شریک سازید: